. .. .. .. .. .. .. .
. . . .

MAGAZÍN - Jedlo

Karfiol ako dezert?Publikováno 13.2.2017, 13:57
Karfiol je jedným z druhov zeleniny, ktorý je v našich kuchyniach viac doma, ako iné. Či už sa vám vybaví karfiol vyprážaný, karfiolový mozoček, polievka alebo jeho ružičky ako neoddeliteľná súčasť zeleninovej polievky, či už ho máte radi, je vám jedno alebo k nemu máte naprostý odpor, jednoducho ho poznáte a niekedy už ste ho jedli. Ale karfiol vie poriadne prekvapiť. Ako môžeme túto na prvý pohľad fádnu a nezaujímavú zeleninu využiť úplne netradične?
Amarant pre všetkýchPublikováno 7.2.2017, 20:31
Áno, áno, amarantov je viac ako šesťdesiat druhov, niektoré sa používajú na výrobu papiera, iné zase ako krmivo pre hospodárske zvieratá. Amarant, ktorý zaujíma nás, ale nájdeme v regáloch obchodov ako nepravú obilninu (podobne ako napríklad pohánka) a úplne nespravodlivo okolo nej prejdeme, bez toho aby sme si ju vzali so sebou domov. Semená amarantu sú totiž veľmi univerzálne použiteľné, ale čo viac - extrémne zdravé. Až superzdravé.
Takzvane zdravé potravinyPublikováno 2.2.2017, 16:43
Máme čisté svedomie, robíme pre seba to najlepšie, nejeme preukázateľne nezdravé jedlá, kupujeme len tie, ktoré sa tvária, že keď už neprospievajú, tak aspoň neškodia. Vzdali sme sa farebných sladkostí, jedál, ktoré vyzerajú (a niekedy aj chutia... a možno čiastočne i sú) ako z umelej hmoty, niekto z nás sa vzdal veľkých radostí len preto, aby sme do seba jedlom nedostávali nezdravé potraviny. Ale zrada - niekedy aj takzvane zdravé potraviny môžu do nášho tela pumpovať presne to, čomu sme sa chceli vyhnúť.
Kešu - denná dávka antidepresív v hrstiPublikováno 30.1.2017, 19:30
Všetci vieme, že moderná medicína robí vlastne to, čo medicína odjakživa - v mnohých prípadoch „len“ berie to najlepšie z prírody a maximalizuje účinky. V orechoch je človeku prospešných látok všeobecne mnoho. A v kešu obzvlášť. Kombinácia zdravých tukov, bielkovín, vitamínov a minerálov a špeciálnych látok robia z kešu doslova prírodné antidepresívum.
Vajcia, taký obyčajný zázrakPublikováno 28.1.2017, 9:53
Našťastie si vajcia v posledných rokoch trochu spravili reputáciu, predsa len, donedávna sme ich mali za cholesterolové strašiaky, ale teraz už vidíme skôr všetky pozitíva. Vajce je pre človeka jedno z nutrične najvyváženejších jedál vôbec, svojím obsahom nenasýtených mastných kyselín doťahuje aj morské ryby, navyše má veľa vitamínov, minerálov a stopových prvkov. Všetky živiny vo vajciach obsiahnuté nám tak pomáhajú s kde čím. Naozaj, napríklad aj lepšie vidieť.
Prečo si červená repa zaslúži miesto na našom stolePublikováno 23.1.2017, 17:40
Pre mnoho z nás je červená repa neodmysliteľne spojená so školskou jedálňou, keď táto zavarená „pochúťka“ sprevádzala svojou ľahko plesnivou chuťou každé druhé jedlo. No a tak je dnes celkom bežné, že majú dospelí k červenej repe tak trošku averziu. Vďaka masovému hnutiu zdravého životného štýlu si však repa (v podstatne iných ako školských úpravách) hľadá zpäť miesto v našom jedálničku. A to je veľmi dobre. Prečo?
Proteínové raňajky aj bez vajíčokPublikováno 18.1.2017, 8:27
To, že by sme mali začínať deň s poriadnou dávkou výživy, vieme. A že naládovať sa hneď ráno rôznymi cukrami nie je najzdravšie, to už nám nutriční špecialisti vtĺkli do hláv tiež. Ale keď chceme ráno rýchle, výživné a na bielkoviny bohaté raňajky, väčšinou siahneme po vajciach (na rôzny spôsob) a nejakom tom pečive. Existujú ale nutrične vynikajúce alternatívy, ktoré nám nezaberú vlastne ani tak dlho, ako tá vaječina. Čo si môžeme ráno dopriať k jedlu s prípravou pod päť minút?
Keď je kávy trochu mocPublikováno 17.1.2017, 19:11
Káva je v súčasnej dobe veľkou témou, ako huby po daždi vyrástli kaviarničky, pražiarne a vôbec miesta, kde si môžeme dopriať výberovú kávu s patričným rituálom (a keď si požiadame o mlieko alebo cukor, pravdepodobne budeme vykázaní). Väčšine z klasických konzumentov kávy sú ale zrná, praženie a netradičné spôsoby prípravy celkom jedno. Pretože odjakživa nám káva symbolizuje rannú pohodu, pracovnú pauzičku, poobednú pohodu a popoludňajšie posedenie. Lenže... ono kofeínu môže byť na jedno telo až moc. Ako poznáme, že to s kávou už tak trošku preháňame?
5 (nielen) psychických znamení, že je potrebné zmeniť jedálničekPublikováno 13.1.2017, 19:55
Alarm, ktorý rozozvučia niektoré nesprávne alebo nedostatočné stravovacie návyky, zďaleka nemusí byť len a len fyzického rázu. Vieme, že jedlo extrémne ovplyvňuje skrz telo aj našu psychiku, produkcia všetkých možných hormónov a iných látok je do značnej miery závislá na tom, čo jeme. Telo si často povie neovládateľnou chuťou na nejakú potravinu o to, čo mu chýba, ale často si nevieme príznaky zlého stravovania správne dešifrovať.
Slepačia polievka nielen pre dušu, ale aj pre teloPublikováno 7.1.2017, 10:56
Možno vás tiež kedysi mamička nútila jesť vývary s nakrájanou zeleninou všetkého druhu, čím zabezpečila, že varená mrkva, zeler a petržlen sú vašou nočnou morou. Buď ako buď, vývar je taký malý poklad, ktorý nám nielen dáva silu fyzickú, ale práve vďaka všetkým možným rodinným, priateľským a spoločenským asociáciám aj tú psychickú. Aké sú najväčšie pozitíva najobľúbenejšej polievky na svete? A aké sú tajné tipy preto, aby bola čo najlepšia?
Celkom: 64 (zobrazuje sa 1-10)1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ďalšie >>
© 2004-2017 Affectio s.r.o. | Reklama | Podmienky serveru | Cenník členstva | Návod na inzerciu | Desatoro | Čierna listina | Kontakt | Nájdete nás na Facebooku