. .. .. .. .. .. .. .
. .

Prečo jesť tri banány denne? Poradia si s vysokým tlakom, znížia cholesterol a podporia imunitu. Jedlo

Banány jeme všetci, veľa a radi. Vynikajúce sú len tak, ale aj ako súčasť koktailov, smoothie alebo rôznych pečených aj nepečených koláčov a dezertov. Možno vás ale prekvapí, že sú navyše aj doslova nabité zdravím.

Banány sú bohaté predovšetkým na draslík, horčík a fosfor, obsahujú ale aj veľa vitamínov a stopových prvkov, ktoré ovplyvňujú naše zdravie viac než priaznivo.

Banány znižujú krvný tlak

A to pomerne významne. Obsahujú veľké množstvo draslíka a takmer žiadny sodík, čo je presne pomer kombinácie týchto látok, ktorý prospieva normalizácii krvného tlaku.

Zasýtia na dlhú dobu

Obsahujú veľa vlákniny, a to ako tej rozpustnej, tak tej nerozpustnej. Vláknina pomáha telu regulovať rýchlosť zažívania a priechodu živín tráviacim traktom. Vďaka obsahu vlákniny sa vám zrýchli zažívanie, ale po banáne sa budete cítiť pomerne dlho sýti. Aj preto sú banány vhodné ako raňajky, pekne vás naštartujú a vydržíte komfortne až do prvej desiaty.

Vláknina je dobrá aj pre srdce

Pretože znižuje množstvo cholesterolu v krvi, a tým aj potenciál vzniku chorôb obehového systému. Zdravá a vyvážená strava by nám mala poskytnúť všetko, čo potrebujeme. Ale pridaním jedného i dvoch banánov navyše nám rozhodne neuškodí a ešte si doprajeme niekoľko gramov vlákniny k dobru.

NÁŠ TIP
Banánové šupky nevyhadzujte! Dajú sa totiž skvele využiť na krásne, zdravé a prirodzené biele zuby!

Banány sú dobrým zdrojom vitamínu C

Keď hovoríme o vitamíne C, asi vám banány ako prvé na myseľ neprídu, to skôr citrusy, jahody a podobne. Avšak jeden banán nám dodá celých 15% odporúčanej dennej dávky tohto vitamínu. Vitamín C je významným antioxidantom, ktorý bojuje v tele proti škodlivým látkam - voľným radikálom. To sú nenabité atómy, molekuly alebo ióny, ktoré neustále ohrozujú a ničia bunky v tele. Pomáha tiež udržiavať zdravé cievy a podporuje produkciu kolagénu.

Banány pomáhajú vytvárať zdravé bunky

Sú totiž naplnené vitamínom B6, obsahujú až 20% jeho odporúčanej dennej dávky pre dospelého človeka. Ten pomáha telu produkovať inzulín, hemoglobín a neesenciálne mastné kyseliny, ktoré sú potrebné na vytvorenie novej a zdravej bunky. To všetko napríklad podporuje imunitu - stimuluje produkciu protilátok v boji s infekciami.

Banány sú dobré pre tráviaci trakt

Nielen vďaka svojmu obsahu vlákniny, ale najmä pre svoj obsah minerálnych látok, sú banány jednou z prvých potravín, po ktorej siahneme napríklad pri hnačkových ochoreniach. Banány upokoja podráždený tráviaci trakt, ale tiež doplnia potrebné živiny, ktoré pri tak nepríjemných ochoreniach strácame.

Zlepšujú športový výkon

Nie, nejde nám toľko o obsiahnuté cukry a energiu, ktorú banány jednorázovo dodávajú. Prirodzene tiež regenerujú a budujú svaly, sú ľahko stráviteľné a nedráždia žalúdok. Preto sú vhodné na konzumáciu aj počas tréningu.

Doplnia vám železo

A tým samozrejme bojujete proti chudokrvnosti. Príznaky nedostatku železa sú rôzne, ale žiadny nie je dobré podceňovať.

Potlačia bolesti brucha z hladu

Áno, samozrejme je to tým, že vás banán nasýti, zaujímavé ale je, že ak už od hladu naozaj nemôžete vydržať, pomôže vám už len ich vôňa. Je to zvláštne, ale vôňa banánov dokáže váš mozog oklamať - bude si myslieť, že ste ich v skutočnosti už zjedli.

Zdvihnú náladu a budete šťastní

Asi teda zďaleka nie len vďaka banánom, tie tomu ale môžu pomôcť. Ako? Svojim obsahom horčíka. Jeho nedostatok totiž pôsobí v ľudskom tele i duši nemalé škody. Vzhľadom na to, že nedostatkom horčíka trpí skoro každý z nás, až budete mať za pár hodín hlad, spomeňte si na banán!

Publikované



ČLÁNKY MOHOU KOMENTOVAT POUZE PŘIHLÁŠENÍ UŽIVATELÉ
Registraci provedete ZDE
Reklama | Podmienky serveru | Cenník členstva | Návod na inzerciu | Desatoro | Osobné údaje | Kontakt

© 2004-2022 CZECH NEWS CENTER a.s.