. .. .. .. .. .. .. .
. . . .

MAGAZÍN - Jedlo

Soľ tam, kde by ste ju nečakaliPublikováno 18.1.2018, 9:07
Nadbytok soli, ktorú cez deň prijímame, je téma, ktorá už nejakú dobu rezonuje kruhy od zdravej po športovú výživu. Ide predovšetkým o sodík (Na - Natrium), ktorý v zlúčenine kuchynskej soli (NaCl) prijímame. Jeho veľké množstvo totiž vie v organizme pekne zavariť a následne tak ovplyvniť funkciu našich obličiek a spôsobiť vznik obličkových kameňov, vedie k zadržiavaniu vody v tele a tým pádom aj k zvýšeniu tlaku a marí naše pokusy o redukciu hmotnosti. Prípadov, kedy má telo sodíka nedostatok, je úplné minimum.
Domáce mandľové mliekoPublikováno 3.1.2018, 11:59
Rastlinné „mlieka“ sú v dnešnej dobe pomerne populárnou potravinou. Mnoho ľudí ich využíva len ako spestrenie bežného jedálnička, do nových receptov alebo jednoducho len vďaka ich často špecifickej chuti, iným zase slúži ako alternatíva k mlieku z dôvodu spôsobu stravovania (raw, vegánstvo, vitariánstvo...). A v neposlednom rade sú jedinou možnosťou pre tých, ktorí trpia alergiou na laktózu alebo intoleranciou k nej. Ako si pripraviť to mandľové doma?
Jedlá, po ktorých budeme mať ešte väčší hladPublikováno 13.12.2017, 9:25
A mnoho z nich je z tých zdravých! Je to úplne jednoduché - čím zložitejšia štruktúra potravín, tým dlhšie ju rozkladáme, trávime, máme s ňou viac práce a tým pádom vydržíme dlhšie sýti. Jedlá, ktoré obsahujú prevažne sacharidy, čo je rýchla energia (rýchlo v krvi a zase rýchlo spálená), prípadne iné, z viacerých živín nenakombinované jedlá, nám len naštartujú metabolizmus a nedodajú nič k jeho ďalšej činnosti. A tak sme hladní. Aké jedlá to sú?
Rezistentný škrob - cukor, ktorý sa chová ako vlákninaPublikováno 11.12.2017, 18:04
...a k tomu všetkému sa ním dá nahradiť múka. Ako je to možné? Rezistentný škrob je skvelý pomocník pri chudnutí a snahe o zníženie príjmu sacharidov a kalórií. Existujú potraviny, ktoré, keď ich budeme konzumovať až po vychladnutí (a opätovnom ohriatí na vlažnú teplotu), prijmeme tak iba polovičné kalórie. Ako je to možné? Pretože škrob v nich obsiahnutý sa premení na rezistentný škrob, ktorý nestrávime, naopak - bude v našom tele fungovať ako vláknina.
Domáce proteínové tyčinkyPublikováno 5.11.2017, 10:29
Ak ste niekedy zabrúsili do obchodu so športovou výživou, posilňovne, iného športoviska alebo do vybraných reťazcov, určite ste si všimli, že sa v ich ponuke vyskytujú aj proteínové tyčinky. Tieto malé, hutné a výživné snacky sľubujú doplniť príjem našich bielkovín zdravo a prakticky. Dobrý nápad, že áno? Teoreticky. Prvé, čo vás na nich pravdepodobne prekvapí, je ich cena. Ale to by sa dalo prekonať - stále stoja menej ako klasický obed. Druhá zarážajúca vec je konzistencia, ale tá tretia, najzásadnejšia je ich zloženie. Ako sa vyhnúť nezdravým ingredienciám a ako si takú pochúťku pripraviť doma?
Banánový čaj s prekvapivými účinkamiPublikováno 21.10.2017, 16:48
O tom, ako veľmi potrebujeme kvalitný spánok, už vieme asi všetko. Ale o tom, že nám k nemu môže dopomôcť banánový čaj, sme asi ešte nepočuli. Avšak je to tak. Banány v sebe ukrývajú mnoho dôležitých prvkov, ktoré k dobrému spánku prispievajú. Hovoríme predovšetkým o draslíku a horčíku. Lenže... tiež obsahujú veľa cukru a živín, ktoré si pred spaním dávať už nechceme. Riešenie? Proste si banán uvarte.
Lepšie varené než čerstvé?Publikováno 10.10.2017, 14:46
Priaznivci raw stravy, ale tiež len „obyčajnej“ čerstvej zeleniny, by mali spozornieť. Áno, konzumácia čerstvej zeleniny má svoje výhody, teplo nezabíja tie správne „živé“ enzýmy ani iné živiny, neplatí to ale paušálne. Existujú totiž niektoré druhy zeleniny, ktoré v sebe majú vitamíny v takých pomeroch a väzbách, že naopak tepelnou úpravou ešte len získajú pre telo tie správne benefity - predovšetkým v podobe ľahšej stráviteľnosti a teda tiež vyššej vstrebateľnosti. Aká zelenina to je?
Artičok, bájny bodliak plný zdraviaPublikováno 7.10.2017, 11:27
Možno už ste v obchodoch prechádzali okolo prapodivných ružíc zelenofialovej farby, o ktorých naozaj málokto z nás vie, ako sa vlastne pripravujú na jedlo. Nie je to jednoduché, nie je to časovo úsporné, ale odmenou vám bude vynikajúci gastronomický zážitok. Artičoky sú plné zdravých látok, sú prospešné diabetikom a vedia znižovať cholesterol. A ich sezóna pomaly vrcholí.
Haló okolo gréckeho jogurtuPublikováno 3.10.2017, 8:30
Ak sa zaujímate o zdravú výživu, chudnutie alebo jednoducho len o potraviny, ktoré sú pre naše telo o niečo prínosnejšie než tie ostatné, určite ste neraz zaznamenali rozruch okolo gréckeho jogurtu. V čom je lepší než ten obyčajný? A čo to vlastne znamená pre naše telo? Prečo je zdravší aj napriek tomu, že má vyšší obsah tuku? O histórii ale aj výhodách a o tom, na čo si dať pozor, sa dočítate nižšie.
Na čo a prečo mrazený citrón?Publikováno 26.9.2017, 9:28
Citrón je jednou z najbežnejšie sa vyskytujúcich potravín v našej domácnosti. Chorí? Čaj s citrónom. Moc horúco? Ľadová voda s citrónovou šťavou. Osviežujúca chuť do buchiet, rizota, omáčok, na ryby? Citrón. Ale bohužiaľ, väčšinou využívame len citrónovú šťavu. Tak samozrejme, kto a ako by jedol extrémne kyslú dužinu a vlastne nepožívateľnú kôru? Tepelne upravené ovocie akéhokoľvek druhu stráca vitamíny, ale keď ho zmrazíme, o valnú väčšinu svojich prospešných látok nepríde. A navyše ho môžeme využiť celý.
Celkom: 97 (zobrazuje sa 1-10)1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ďalšie >>
© 2004-2018 Affectio s.r.o. | Reklama | Podmienky serveru | Cenník členstva | Návod na inzerciu | Desatoro | Kontakt | Nájdete nás na Facebooku