. .. .. .. .. .. .. .
. . . .

Prečo je šalát nesprávne alebo najrozšírenejšie omyly pri diétach Zdravie

Zbaviť sa prebytočných kíl vyzerá v záplave informácií niekedy ako úplne beznádejné snaženie. Nevieme, po akej diéte skôr siahnuť, komu veriť, čo a ako na nás funguje, odkiaľ to vlastne celé vziať. Dobrá správa je, že všetko chce hlavne kľud. Tie nároky, ktoré na seba kladieme, totiž zďaleka nemusia byť tak vysoké. Stačí sa vystríhať niektorým chybám, ktoré pri chudnutí robí skoro každý, sústrediť sa na veci, ktoré vynechávame a všetko brať trochu menej vážne.

Máme pocit, že začať, pokračovať, vytrvať a zvíťaziť nás stálo toľko energie (a to niekedy viac tej psychickej!), že by sme si okrem nového oblečenia zaslúžili metál. A pritom to taká hrôza byť ani nemusela,
keby sme...

 

...nezačali s DIÉTOU. Krátkodobá diéta najrôznejších typov môže byť zdravá, ba dokonca prospešná. Lenže len zo štartu. Keď vyradíme z nášho jedálnička niektoré potraviny alebo ich skupiny, pripravujeme telo o nutrenty, ktoré jednoducho potrebuje a časom si o ne povie. V tom lepšom prípade formou neodolateľnej „diétnej chyby“, v tom horšom nejakou vadou na zdraví. Chudnutie neznamená hurtovanie tela, ale zdravý životný štýl. A to nie je žiadne utrpenie.

 

...nezoškrtali kalórie. Kalórie sú vlastne to posledné, na čo by sme sa pri zostavovaní jedálnička mali pozerať. Potrebujeme správnu výživu, nie správny počet kalórií. Odporúčané denné dávky pre ženy (2000 kcal denne) dosiahneme totiž napríklad dvoma čokoládami a dvoma balíčkami chipsov. Rovnako tak ale aj plnohodnotným celodenným stravovaním. Znížením kalorického prísunu dosiahneme z dlhodobej perspektívy jediné - znížime si bazálny metabolizmus. A bonus navyše, telo si začne ukladať do zásoby tuk, pretože stráda!

 

...sa stále nevážili. Rovnako, ako nie je smerodajný počet kalórií, nie je smerodajná ani naša váha. A to zvlášť v prípade, že sme začali cvičiť. Svaly sú ťažšie než tuk, a to podstatne! Takže ak hovoríme o zmene postavy, bez toho aby sme potrebovali zhodiť päťdesiat kíl tuku (a v takom prípade je ideálne byť pod dohľadom lekára alebo nutričného špecialistu), nie je potrebné váhu toľko strážiť.

 

...nechali v jedálničku tuky. Tuk, tento trojpísmenkový nepriateľ, je v skutočnosti celkom dobrý kamarát. Tuk sa spoločne s proteínmi a vitamínmi stará o to, aby naša pleť bola hladká, aby sme mali v čom rozpúšťať a vstrebávať niektoré vitamíny, aby sme mali zdravý nervový systém a tak ďalej. Nie všetky tuky sú zlé a v strave ich potrebujeme! Strážiť si musíme tie nasýtené, transmastné kyseliny alebo tuky dobré, ale prepálené.

 

...mali dostatok spánku. Čo má spoločné spánok a chudnutie? Oveľa viac, než si myslíme. Spánok totiž súvisí s produkciou hormónu menom leptín, ktorý je zodpovedný za pocit sýtosti. Nie sme vyspání, nemôžeme sa dojesť. Rovnako tak nedostatok spánku spúšťa nadmernú produkciu hormónu ghrelinu, ktorý zasa spúšťa apetít.

...nejedli dobrého moc. Len preto, že je niečo zdravé, neznamená, že toho môžeme zjesť nekonečné množstvo. Napríklad orechy síce obsahujú zdravé tuky, ale nepotrebujeme ich zjesť pol kila denne (tu by už sa totiž to počítanie kalórií hodilo. Tuky obsahujú skoro dvakrát viac kalórií než cukry!)

 

...nevynechávali raňajky. O tom, čo sa stane, keď začneme raňajky vynechávať, sme písali článok, ktorý rozhodne stojí za prečítanie. Pretože veľa vecí vás možno prekvapí.

...vždy nevolili šalát. Pretože šalát namiesto obeda je skvelá alternatíva, ale len v prípade, že je zo správnych ingrediencií. Pretože mnoho z nich nám ho kazí. Aké to sú? O tom sa dočítate v špeciálnom článku.

 

Publikováno



ČLÁNKY MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Registraci provedete ZDE
© 2004-2018 CZECH NEWS CENTER a.s. | Reklama | Podmienky serveru | Cenník členstva | Návod na inzerciu | Desatoro | Osobné údaje | Kontakt