Zobraziť přihlasovací formulár

Keď idete od kaderníka nespokojná

  • Publikované:
Keď idete od kaderníka nespokojná

Opravovanie účesu, farby alebo strihu, ktorý sa nám nakoniec nepáči, je vlastne taká šedá zóna vyjednávania v salónoch. Záleží na každom kaderníkovi alebo kaderníčke, ako s nespokojnosťou svojich zákazníkov naloží. Čo môžeme urobiť pre to, aby sme od kaderníka odišli vždy spokojné, aj keby to nebolo úplne presne ono?

Ono je to v skutočnosti trošku zavádzajúce. My prídeme do salónu s predstavou, obrázkom alebo vágnym zadaním. Kaderník pozná naše vlasy, mal by nás upozorniť, keď vie, že presnú farbu alebo strih, aký chceme, na našich vlasoch zrealizovať úplne nepôjde. Často chceme len skrátiť končeky a vrátime sa domov s o desať centimetrov kratšími vlasmi. Na koho strane je chyba? Odpoveď je šalamúnska, na oboch.

Často sa stáva, že si zabehneme rutinu v úprave vlasov doma aj v salóne. Potom dostaneme chuť na zmenu a zrazu nie sme spokojné. Čo robiť? Ideálne tomu predchádzať.

  • Ozvite sa okamžite, keď sa vám niečo nezdá. Pred prvým odstrihnutím vlasov vidíte, koľko ich kaderník berie. Skúste ho zaraziť. Trebárs sa dočkáte odpovede: „Ak chcete ozdraviť vlasy, musíme to zobrať vyššie, máte ich poničené.“ To, že to s vami mal kaderník prebrať, je druhá vec.

Tip Mimibazara: Ak vám u kaderníka strihajú mokré vlasy, nezabudnite, že po uschnutí budú vlasy o pár centimetrov kratšie.

  • Máte právo na opravu. Ak sa vám výsledok nepáči, kaderník by sa mal pokúsiť s tým niečo urobiť hneď, alebo v najbližšom možnom termíne. Prípadne by vás mal odkázať na iný salón, ak sám má čas až za mesiac.

  • Mali by vám vyjsť v ústrety. Často sa stáva, že farba, ktorá sa nám u kaderníka páčila, do týždňa vybledne, zmení odtieň alebo sa vymyje. V modernom kaderníckom salóne by mali počítať aj s opravami najmä farbených vlasov po kratšom časovom úseku. Správne by vám mali tiež povedať, čo má na stálosť farby vplyv (určite už sme všetci aspoň počuli o blondínkach, ktorým vlasy po návšteve bazénov s chlórovanou vodou zozelenali). Ale pozor, vymývanie a blednutie farieb je po pár týždňoch úplne normálne a nejde teda o opravu, ale o novú návštevu.

  • Pozor na emócie. A toto poznajú predovšetkým dámy. Ste po rozchode? Meníte prácu? Sťahujete sa do nového bytu? Chce to aj nové vlasy! A najlepšie nejakú drastickú zmenu. Poprední kaderníci radia - kľud. Ak ste so svojim kaderníkom alebo kaderníčkou spokojná a chodíte do salónu dlho, počúvajte ich. Chcete si nechať ostrihať hustú ofinu, ale ste na vlasy trošku leňoch, nechcete si ju žehliť a bude vám vadiť? Chcete platinový blond a už teraz máte poničené vlasy? Znie to paradoxne, ale v dobrom salóne by vás od takéhoto rozhodnutia mali skúsiť odradiť. Pretože takéto rozhodnutie v afekte môže niekedy narobiť celkom neplechu.

  • Urobte, čo chcete.“ Už ste niekedy urobili v salóne takéto rozhodnutie? Lebo potom by ste mali byť spokojná so všetkým. Kaderníci sú kreatívni ľudia, takže vás budú vedieť prekvapiť, keď im necháte voľnú ruku.

Je potrebné odpútať sa od hanblivosti. Do práce kaderníka máte rozhodne plné právo hovoriť aj v jej priebehu. A správnemu kaderníkovi ide predovšetkým o spokojnosť svojich zákazníkov, takže by vám mal vyjsť vo všetkom v ústrety. A ak máte zlú skúsenosť, nie je vôbec podstatné, či do salónu chodíte už roky a kaderníčka sa stala vašou kamarátkou. Ide o vaše vlasy, s ktorými chodíte von každý deň. Opýtajte sa známych, rozhoďte siete a nájdite si nový salón!

Aké sú vaše skúsenosti? Už vám niekedy kaderník vlasy vyložene pokazil? Nosíte ku kaderníkovi so sebou obrázky? Dajte ostatným na Mimibazari svoj tip!

 

Články môžu komentovať iba prihlásení užívatelia

Komentáre k článku