. .. .. .. .. .. .. .
. .

Ranné rituály, ktoré by bolo lepšie vynechať Tipy a triky

Ak patríte k väčšinovej populácii, znamená to okrem iného aj to, že nemáte ráno pred odchodom z domu do práce/školy/za inými povinnosťami zrovna priehrštie času nazvyš. Ale aj to „málo“, čo ráno stihneme, má potenciál nás ovplyvniť na celý nasledujúci deň. A to ako v dobrom, tak (bohužiaľ vo väčšine prípadov) v tom nie práve najlepšom. Na akých ranných zvykoch by sme mali popracovať?

Rozhodne toho ráno nestihneme málo. Naopak - často toho stihneme najviac za najkratšiu možnú dobu. Len nie vždy to hrá v náš prospech.

Kontrolovanie pracovných záležitostí sotva po otvorení očí. Možno sa vám to bude zdať v dobe moderných technológií a notifikácií úplne pre všetko až barbarské, ale nie je od veci sa odhlásiť z emailového (alebo akéhokoľvek iného komunikačného a pracovného) účtu, než idete spať, a rozhodne sa neprihlasovať skôr, ako ste stopercentne prebudení . Pracovné správy vás môžu vystresovať ešte skôr, než sa vám dozdá posledný sen. A negatívny štart dňa nie je dobrý štart dňa.

Druhá vec je, keď začnete pracovné veci riešiť a odpovedať na najpálčivejšie otázky alebo situácie. Ak ešte nie ste naplno prebudení, čulí a fit, je oveľa väčšia pravdepodobnosť, že urobíte nejakú chybu - či už gramatickú, alebo v rozhodovaní.

Dneska cvičenie vynechám. Je to relatívne jednoduché - ak máme v pláne cvičiť popoludní alebo večer, oveľa častejšie takéto cvičenie vynecháme. Po dlhom a náročnom dni si často hovoríme, že už tak sme toho mali dnes dosť, a tak sa „odmeníme“ tým, že si dáme voľno a cvičiť nejdeme. Ideálne je teda cvičiť ráno, pokojne doma, nie je treba rovno navštevovať posilňovňu alebo spinningové lekcie (aj keď...). A ranné cvičenie je viac než radno neodkladať na popoludnie, pretože ho veľmi pravdepodobne vynecháme úplne. Aj pár minút sa počíta, takže aj keď nestíhate, dajte si len trebárs desať alebo pätnásť minút, je to lepšie, než neísť vôbec.

Horúca, horúca sprcha. Sprchujete sa ráno? Alebo večer i ráno? V tom prípade by ste si ráno mali zvyknúť nastaviť vodu na o trošku chladnejší stupeň než večer. Teplá a horúca voda relaxuje svaly, upokojuje myseľ a krásne prehrieva, takže nás oveľa spoľahlivejšie ukolíše naspäť k spánku. A keď už horúca sprcha, tak aspoň posledných pár (desiatok) sekúnd by malo byť vyložene ľadových! Vyplaví sa nevyhnutná troška adrenalínu, krv sa rozprúdi (pretože bude treba telo rýchlejšie zase ohriať) a adrenalín a endorfíny sa pekne roznesú po celom tele.

Festival cukrov na raňajky. Ono to znie dobre, dokonca aj neškodne - bagetka, žemľa, šišky... keď už si ich potom celý deň nedoprajeme, je ráno tá správna doba. Ale ak si dáme ráno vlastne len niekoľko podôb cukru, je oveľa väčšia pravdepodobnosť, že po podobne nezdravých jedlách budeme siahať celý deň. Zvlášť ak sa snažíme zhodiť nejaké to kilo, mali by sme sa už ráno sústrediť na dostatočný príjem bielkovín. V niektorých zdrojoch môžeme nájsť odporúčania, že raňajky by mali obsahovať až 20 g bielkoviny (čo sú cca 3 - 4 vajíčka).

Čistenie zubov hneď po raňajkách. Poďme predpokladať, že raňajkujeme všetci (čo bohužiaľ zďaleka nie je tak úplne pravda). Mnoho z nás si na raňajky dopraje aj relatívne agresívne potraviny, ako sú napríklad citrusy alebo káva. Všetky jedlá (a spomínané obzvlášť) narušujú viac či menej zubnú sklovinu. Ale vyčistiť si zuby bezprostredne po jedle neznamená len to, že si obrusujeme narušenú zubnú sklovinu, ale tiež si do nej kefkou pekne zapracovávame, prilepený cukor.

Správna doba na čistenie zubov je teda ideálne po prebudení pred jedlom alebo zhruba hodinu potom, čo doraňajkujeme. Chránime tak svoju zubnú sklovinu.

Publikované



ČLÁNKY MOHOU KOMENTOVAT POUZE PŘIHLÁŠENÍ UŽIVATELÉ
Registraci provedete ZDE
Reklama | Podmienky serveru | Cenník členstva | Návod na inzerciu | Desatoro | Osobné údaje | Kontakt

© 2004-2022 CZECH NEWS CENTER a.s.