. .. .. .. .. .. .. .
. .

Ako schudnúť? Desiatujte a olovrantujte! alebo 4 dôvody, prečo si dopriať pravidelnú desiatu Zdravie

Nedarí sa vám zbaviť kíl navyše? Ste unavení a bez energie alebo snáď máte problémy so sústredením? Asi vieme prečo! Chybou môže byť, že vynechávate desiaty a olovrantu alebo možno len jete nevhodné potraviny. Lenže práve desiate a olovranty by mali byť dôležitou súčasťou zdravého jedálnička a my vám prezradíme prečo.

Vedeli ste, že podľa výživových poradcov majú práve desiate olovranty tvoriť až 25 % celkového denného energetického príjmu? U detí a dospievajúcich pokojne ešte viac. Desiate by ste si mali dať približne 2 - 3 hodiny po raňajkách a mali by tvoriť približne 15 % z prijatej energetickej hodnoty. Obsahovať by mala bielkoviny, tuky a nejaký ten cukor, ak dávate prednosť sacharidom, tak pokojne aj tie. Ideálnou desiatou je tak napríklad jogurt či tvaroh s trochou čerstvého ovocia, prípadne kúsok pečiva s plátkom kvalitnej údeniny či syra. Skvelou voľbou sú aj oriešky. Tie by ale mali byť prírodné, teda nepražené a nesolené. A zapamätajte si, že arašidy nie sú orechy, siahnite po orechoch kešu, mandliach, lieskových orieškoch, vlašiakoch, para orechoch alebo pistáciách. Olovrant už by mal byť ľahší a mal by tvoriť len 10 % celkového energetického príjmu. Olovrant, ktorý vás zachráni pred nekontrolovateľným prejedaním sa po príchode z práce domov, by ste si mali dať približne tri hodiny po obede. Sacharidy už ale vynechajte, zamerajte sa na kombináciu bielkovín a vlákniny.

4 dôvody, prečo nevynechávať desiatu a olovrant

1. Schudnete

Pravidelnosť v jedle telu svedčí. Správne vyvážená pravidelná strava pomôže predchádzať pocitom hladu a zefektívni metabolizmus pri chudnutí. Vaše telo nebude mať potrebu ukladať si tuky na „hladové časy“, pretože bude mať neustále všetkého dosť. Dôležité je ale správne zloženie jedál. Rozhodne nepodceňujte dostatočné množstvo bielkovín! Pri ich trávení telo spotrebováva viac kalórií.

2. Nebudete unavení a ospalí

Vďaka pravidelnému príjmu jedla doplníte potrebnú energiu a zabránite kolísaniu cukru v krvi a jeho prudkému poklesu, ktorý má za následok neriadené chute na sladké a večerné či nočné „nájazdy“ na chladničku. Vedeli ste, že časté kolísanie hladiny cukru v krvi má za následok podráždenosť, nedostatok energie, únavu, ale aj nutkanie na časté močenie, pocity smädu, nespavosť či časté budenie počas noci, a dokonca aj hormonálnu nerovnováhu a problémy so štítnou žľazou?

3. Prospejete tiež mysli

Náš mozog čerpá energiu pre svoju činnosť práve z glukózy, takže ak nedesiatujete a neolovrantujete, môže sa ľahko stať, že mu „dôjde palivo“. Je dokázané, že vyvážená desiata či olovrant napomáha lepšiemu sústredeniu. Dôležité ale je, aby bola bohatá na bielkoviny, zdravé tuky, vlákninu, vitamíny a minerálne látky. Chýbať by nemali ani sacharidy, pozor ale na množstvo.

4. Podporíte trávenie

Ak chcete mať tráviaci systém vo forme, jedzte pravidelne, a to približne v rovnakom čase každý deň. Zamerajte sa tiež na obsah vlákniny v strave, tú správnu nájdete napríklad v ovocí a zelenine, strukovinách, obilninách a celozrnných výrobkoch. Najlepšie vášmu tráveniu urobí konzumácia potravín s vysokým obsahom vlákniny ak tomu troška zdravých tukov.

Publikované



ČLÁNKY MOHOU KOMENTOVAT POUZE PŘIHLÁŠENÍ UŽIVATELÉ
Registraci provedete ZDE
Dávid Š. (David719) ID 333831 (9.11.2022, 19:45)
Skvelý článok, určite sa nebáť jedla - základ je máš zrátané kalórie :) Mne napríklad osobne ale najviac pomohla keto diéta - ak neviete ako úplne funguje - tu je celkom pekné zhrnutie - https://topblog.sk/najlepsie-keto-diety/
ODPOVEDAŤ
Reklama | Podmienky serveru | Cenník členstva | Návod na inzerciu | Desatoro | Osobné údaje | Kontakt

© 2004-2022 CZECH NEWS CENTER a.s.