. .. .. .. .. .. .. .
. .

Dopriavate deťom hranolky? Znižujete im IQ! Zdravie

Aj keď dnešná uponáhľaná doba domácemu varenia počas pracovných dní príliš nepraje, tým najmenším by ste jedlo z fast foodov servírovať rozhodne nemali. Výskumy totiž jasne potvrdili, že s množstvo jedla nasiaknutého olejom, priamo úmerne klesá inteligenčný kvocient.

Vyprážané hranolky, kuracie nugetky, hamburgery... Tieto pokrmy patria u detí k najobľúbenejším. Sú súčasťou populárnych detských menu nielen v prevádzkach rýchleho občerstvenia, ale aj v rade reštaurácií. Lenže práve tieto „dobroty“ majú preukázateľne neblahý vplyv na ľudský mozog. Ich konzumácia v ranom veku výrazne ovplyvňuje psychický rozvoj detí, ich poznávacie schopnosti i celkový vývoj.

Domáca strava vyhráva

Aj keď sa o dôležitosti čerstvo pripravovaných pokrmov čoraz častejšie hovorí a píše, v rade domácností vo všedné dni stále vyhráva jedlo na objednávku, ktoré kuriér doručí až na prah bytu. Výsledky v Škótsku vykonaného výskumu, ktorý sa zaoberal stravovaním štyroch tisíc detí vo veku do štyroch rokov, sú ale varovaním, ktoré by sme rozhodne nemali prehliadať. Jasne totiž preukázal, že s nadmernou konzumáciou tukov a cukrov sa znižuje výkon ich mozgu.

Inteligenčný kvocient sledovaných detí klesal v závislosti na tom, aké množstvo nevhodných tukov v potrave prijali. Za zmienku určite stojí aj fakt, že tie, ktoré naopak pravidelne konzumovali stravu bohatú na živiny a vitamíny, mali o niekoľko bodov vyššie IQ než ich rovesníci. Podobne dopadli aj štúdie realizované v Amerike či v Austrálii.

Pozor, čím kŕmite batoľatá

Práve v období do troch rokov veku dieťaťa by ste mali starostlivo vyberať, čo deťom na tanieri servírujete. Strava je totiž alfou a omegou správneho vývoja detského organizmu. Jej vplyv na mozog, ktorý rastie asi do piatich rokov, je nepopierateľný. Mala by preto byť pestrá, bohatá na vitamíny, minerálne látky a stopové prvky, najmä vápnik, fluór, železo, zinok a fosfor. A tiež ľahko stráviteľná.

V batolivom veku by deti mali dostávať päť čerstvých jedál denne po menších porciách. Chýbať by nemalo chudé mäso, ryby, vhodné prílohy, mlieko a mliečne výrobky, zelenina, ovocie, ale aj pečivo. Polotovary, pokrmy s vysokým obsahom cukru a samozrejme aj na prepálenom tuku často vyprážané jedlá z fast foodu, by naopak mali byť tabu.

Publikováno



ČLÁNKY MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Registraci provedete ZDE
© 2004-2021 CZECH NEWS CENTER a.s. | Reklama | Podmienky serveru | Cenník členstva | Návod na inzerciu | Desatoro | Osobné údaje | Kontakt