. .. .. .. .. .. .. .
. . . .

Tridsať dňová zdravá výzva - a trebárs vydrží navždy Zdravie

Tridsať dní, jeden mesiac... alebo ako spoznať, že je čas naozaj relatívny. Mesiac dovolenky by utiekol ako voda, ale my sme pre vás nachystali jeden špeciálny návrh. Čo tak skúsiť jeden mesiac naozaj zdravo? Aj keď by sme si mohli myslieť, že leto je plné lákadiel, takže to nie je ideálna doba na to začať s „diétou“, opak je pravdou. V lete nám klesá chuť na mastné a tučné jedlá a na tie sýte a presacharidované tiež. Takže jeden mesiac? Poďme do toho!

  • Že si leto bez vychladeného piva, striku alebo cideru neviete predstaviť? Nevadí. Pretože, hoci je alkohol všeobecne považovaný za „diétnu chybu", všetci sme realisti a keď už si máme odpustiť napríklad čokoládu, nemusíme skĺznuť k úplnému asketizmu.

Leto a zvýšené teploty majú zaujímavý efekt na naše telo. Logicky sa zvyšuje potreba tekutín, ale telo nepotrebuje toľko energie, aby sa udržalo v teple (to zaisťuje okolité prostredie). Preto nás toľko neláka vyprážané a tučné, ale naopak skôr niečo s rýchlou energiou (napríklad ovocie), čo nám pomôže s bežnou prevádzkou.

My pre vás máme zoznam vecí, ktoré môžete skúsiť v lete na jeden mesiac vypustiť. Budete sa cítiť skvele, o tom žiadna. A veľmi pravdepodobne sa zase k niečomu z toho vrátite. Ale aj keby mala taká tridsať dňová výzva za „následok“ to, že obmedzíte alebo napríklad úplne vypustíte len jednu z položiek na zozname navždy, stojí to za to. Pretože zistíte, že napríklad obísť sa bez bieleho pečiva nie je až tak problematické.

30 dní bez

  • Sladkostí. Čokoládky, cukríky a také to sladké zobanie, ktoré si ani nevšimneme.
  • Opakujeme, žiadna čokoláda. Bohužiaľ.
  • Fast food. Aj keď sa sem tam ponúka sa po ceste z kúpaliska zastaviť pre nejakú tú nezdravú vec, skúsme odolať. A trebárs si dopriať viac vodného melónu. (Prečo zrovna ten? Prečítajte si tu!)
  • Zemiačiky a chipsy. Popcorn? Áno. Oriešky? Môže byť? Tortillové chipsy? Trebárs tiež áno. Ale mastné a slané zemiačiky nie!
  • Zmrzlina. Áno, je to ťažké. Ale ak si nevyrobíte domáci sorbet z ovocia, skúste to vydržať. Zmrzliny sú napchaté cukrom (a niektoré i tukmi) a tak osviežujúce zase nie sú.
  • Biele pečivo. Prečo? To všetci vieme. Nie je to preto, že celozrnné má menej kalórií, ale preto, že to biele nemá žiadnu vlákninu a pre naše telo vlastne znamená len záťaž v podobe ťažko spracovateľných procesovaných surovín.
  • Buchty, šišky, koláče. Ďalšia celkom náročná úloha. Leto možno láka na pečenie domácich buchiet a koláčov z čerstvo natrhaného ovocia... ale povedzte sami, nie je to trošku škoda? Čo tak to ovocie čerstvé zjesť a buchty si nechať napríklad na zimu?
  • LIMONÁDY. Prečo to tak zdôrazňujeme? Pretože stačí, že kalórie jeme, nemusíme ich piť! Pridaný cukor, ktorý je v ochutených malinovkách, dosahuje neuveriteľného množstva, a aj tie bez cukru sú často plné sladidiel, ktorá nám nerobia dobre ani trošku. Voda je vždy dobrý nápad, a ak sa budete trošku nudiť, môžete ju rôzne oživiť. Trebárs ovocím, bylinkami alebo prírodnými sirupmi.

 

Publikováno



ČLÁNKY MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Registraci provedete ZDE
© 2004-2019 CZECH NEWS CENTER a.s. | Reklama | Podmienky serveru | Cenník členstva | Návod na inzerciu | Desatoro | Osobné údaje | Kontakt