. .. .. .. .. .. .. .
. . . .

Varovné stravovacie návyky Jedlo

Varovné znamenia niekedy nestačia. Často sa potrebujeme ráno postaviť na váhu a zistiť, že vážime o tridsať kíl viac, než v našich najlepších rokoch, aby sme sa zamysleli nad tým, ako vlastne žijeme. A preto by každý z nás mal apelovať sám na seba a všímať si tých menej nápadných, ale napriek tomu alarmujúcich znamení, že sa rútime do priepasti zanedbania tela, z ktorej sa nám len ťažko polezie naspäť hore. Aké znamenia to sú?

Tmavý moč. Všetci tak nejako vieme, že bez správnej hydratácie so svojím telom neurobíme zhola nič. A to, že hlad je prezlečený smäd, sa nehovorí len tak pre nič za nič. Keď pijeme málo, náš moč sa stáva koncentrovanejší, a tým samozrejme aj tmavší. A ak je to pre nás normálny stav, rozhodne nepijeme dosť vody na to, aby sme si nesabotovali akýkoľvek cvičebný alebo diétny plán. Pre správnu funkciu svalov i celého tela jednoducho potrebujeme dostatok vody. Bodka. Nedá sa to obísť, nedá sa to vynechať, musíme sa s tým naučiť žiť. A vypiť jeden liter vody na každých 25 kilogramov našej hmotnosti denne.

Preskakujeme raňajky. Niektorí ľudia ráno jednoducho nie sú hladní, to je fakt. A každý by mal počúvať svoje telo, robiť, čo je prirodzené, vrátane stravovacích návykov. Či už nám vyhovuje hladovanie, prerušovaný pôst alebo striktná a pravidelná diéta, raňajky sú jedlo, ktoré by nás malo zásobiť bielkovinami a vlákninou (tou predovšetkým), rovnako tak si na raňajky môžeme „dovoliť“ nejaké tie sacharidy. Ak nie sme práve raňajkové typy, určite oceníme fenomény smoothies alebo iných jedál, ktoré nám dodajú živiny za minimálnej snahy ich do seba dostať.

Neustále kontrolujeme chladničku. Hoci vieme, že sa tam od našej poslednej návštevy nič nové neudialo. Nepokoj, nuda, zlá nálada... ale hlavne tá nuda nás núti „desiatovať“ viac, než je zdravé. Musíme si nájsť spôsob, ako sa zabaviť, ale predovšetkým, ako rozoznať skutočný hlad od situácie, kedy si dávame niečo pod zub len preto, že sa nudíme alebo sme v strese.

Aj ráno sme unavení. Rovnako, ako je hydratácia alfou a omegou správneho fungovania nášho tela, je v rovnakej kategórii tiež kvalitný spánok. Zlý spánok môže za neuveriteľne veľa zdravotných problémov a patrí medzi ne aj naberanie váhy. Nekvalitný spánok mení našu reakciu na inzulín, máme sklony sa prejedať a bažiť po nezdravých potravinách.

  • Ako si zabezpečiť kvalitný spánok? K najzákladnejším opatreniam patrí nepochybne rutina. Chodiť spať a vstávať približne v rovnakom čase (aj cez víkendy) je síce pre mnohých nás úplne nepredstaviteľné, ale akonáhle sa to naučíme, náš život bude o poznanie jednoduchší a kvalitnejší. Od metabolizmu po vylučovanie. Ďalším z faktorov je prispôsobiť kvalitnému spánku prostredie, v ktorom spíme, teda vylúčiť zdroje modrého svetla aspoň hodinu pred plánovaným spánkom, znížiť v miestnosti teplotu na približne 20 stupňov Celzia, zabezpečiť si čo najtemnejšiu tmu a ticho a ísť spať nezaťažení rušivými elementmi okolia.

Publikováno



ČLÁNKY MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Registraci provedete ZDE
© 2004-2019 CZECH NEWS CENTER a.s. | Reklama | Podmienky serveru | Cenník členstva | Návod na inzerciu | Desatoro | Osobné údaje | Kontakt