. .. .. .. .. .. .. .
. . . .

Smoothie napchaté horčíkom Jedlo

Je stále ťažšie a ťažšie do seba dostať počas dňa všetko, čo telo potrebuje. Často zápasíme aj s obyčajnou vodou, nieto s minerálmi a stopovými prvkami. A konkrétne z nedostatku horčíka sa stalo niečo ako svetová epidémia. Práve kvôli nedostatku horčíka môžeme trpieť nespavosťou, svalovým napätím, podráždenosťou, úzkosťami, zlým trávením... no povedzte sami, nestálo by za to mať ho dostatok?

Horčík je jeden z nevyhnutných minerálov, ktoré naše telo potrebuje na to, aby fungovalo tak, ako má. Horčík potom má špeciálny vplyv na našu psychiku, srdcovú činnosť, pohybový aparát, nervovú sústavu a tak ďalej. Všetko o tom, ako horčík pomáha a ako jeho nedostatok škodí, si môžete prečítať tu.

Dnes si ale predstavíme recept na smoothie, ktoré je nielen zdravé vďaka vitamínom, ale tiež vďaka špeciálne vysokému obsahu horčíka. Jeho zvýšenú potrebu majú tehotné a dojčiace ženy, diabetici, športovci, všetci, ktorí sú pod veľkou psychickou záťažou, ale aj tí, ktorí trpia takmer akoukoľvek chorobou. Takže - tým sme pokryli skoro celé obyvateľstvo, že?

Ako spoznáte, že nemáte dostatok horčíka?

  • Máte problémy so spánkom, trpíte nespavosťou
  • Ste podráždení i zdanlivo bez príčiny
  • Ste precitlivení na zvuky
  • Cítite sa úzkostliví, nepokojní, depresívni
  • Trpíte svalovými kŕčmi
  • Máte zlé zažívanie
  • ... a tak ďalej.

Smoothie - prečo a ako

Smoothie je veľmi populárna metóda „stravovania“. V tekutej a prevažne chutnej podobe totiž do seba dostaneme omnoho viac užitočných živín, než keby sme ich jedli alebo je pripravovali inak, jednotlivo. A úprimne, do čohokoľvek dáte banán, máte celkom istotu, že to bude dobré.

Ingrediencie:

  • Jeden banán.
  • Veľká hrsť čerstvého kelu kučeravého alebo baby špenátu. Ale pozor: Čerstvému špenátu, rovnako ako rebarbore, by sa mali vyhnúť ľudia, ktorí trpia ochorením obličiek. Prečo? Môžete si prečítať tu.
  • Lyžička raw kakaového prášku.
  • Lyžička medu alebo agávového sirupu.
  • Zalejte nesladeným mandľovým mliekom.

+ Jedna odmerka proteínového prášku, ak chcete dodať extra živiny.

Všetky spomínané ingrediencie obsahujú veľké množstvo horčíka - listová zelenina, banány, kakao, mandle. Tento drink by vám mal pokryť niečo cez polovicu odporúčanej dennej dávky horčíka. Ak budete chcieť horčík konzumovať čo najviac aj v ďalších potravinách, dajte si tekvicové semienka, strukoviny, lososa, kešu orechy, avokádo, tofu alebo tmavú čokoládu.

Publikováno



ČLÁNKY MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Registraci provedete ZDE
© 2004-2019 CZECH NEWS CENTER a.s. | Reklama | Podmienky serveru | Cenník členstva | Návod na inzerciu | Desatoro | Osobné údaje | Kontakt