. .. .. .. .. .. .. .
. . . .

Ktoré jedlá zaženú „chute“ zdravo? Jedlo

Niekedy sami sabotujeme svoju snahu žiť aj jesť zdravo nielen tým, že si doprajeme nejaký ten podvodík, ale tiež tým, že si neuvedomíme jeho následky. Existuje totiž rad potravín, ktoré priamo podporujú naše baženie po viac a viac nezdravých veciach. Sú to potraviny z vysoko procesovaných ingrediencií a s vysokým glykemickým indexom. Ako sú chipsy, džúsy, fast food, umelé sladidlá a biele pečivo. Nielen, že pre nás nie sú najzdravšie, ale následky týchto drobných pôžitkov sú väčšie, než by sme si pripustili. Keď teda „máme na niečo chuť“, čím je najlepšie ju zahnať?

Vyššie spomenutá jedlá patria medzi také, po ktorých siahneme, keď máme chuť na sladké alebo máme naozaj veľký hlad a potrebujeme čo najrýchlejšie doplniť energiu. V takýchto prípadoch telo nehľadí na zdravie, ale na okamžitý efekt. Toto rýchle a prehnané uspokojenie ale vyvolá oveľa väčšiu reakciu na následný pokles cukru v krvi a my tak môžeme pocítiť hlad alebo chuť s rovnakou intenzitou za chvíľu znova. Ktorými potravinami teda chute uspokojiť, aby sme neskončili v bludnom kruhu jedení nezdravého jedla?

Popcorn. Nie každý popcorn je rovnaký, ten, čo dostanete v kine (s množstvom soli, tuku alebo cukru) nie je úplne to pravé. Ak si ale popcorn pripravíte doma, pridáte bylinky alebo obľúbené korenie, uspokojíte svoju túžbu po chrumkaní a ešte k tomu do seba dostanete veľa vlákniny.

Tmavá čokoláda. Nemá o nič menej tuku alebo cukru, ako tá mliečna (plus mínus), obsahuje ale väčší podiel kakaa. To je trpké a zvieravé, čo znamená, že sa tejto čokolády nabažíme oveľa skôr ako tej mliečnej. Na dlhšie nás zasýti a ľahko spomalí zažívanie (aj preto sa odporúča ako jedna z mála potravín pri hnačkách).

Grécky jogurt. Keď zvolíte dôkladne, dostanete potravinu, ktorá má dvojnásobne menej cukru a dvojnásobok bielkovín ako obyčajný jogurt. Nehľadiac na vápnik a probiotiká. A tuk, ktorý obsahuje, nám pomáha vstrebávať ostatné prospešné látky obsiahnuté v gréckom jogurte.

Mandle. Na skus, plné vlákniny, bielkovín a zdravých tukov. Nemali by sme ich ale naraz zjesť viac ako hrsť, inak už si trošku zahrávame s nadbytočným príjmom kalórií.

Ovocie a zelenina bohaté na vodu. Paradajky, uhorky, mrkva a vodný melón, tie vám zaženú chute ako vďaka svojej konzistencii, tak vďaka obsahu vody - je to ako by ste pred jedlom vypili pohár vody, akurát s dávkou vlákniny a vitamínov.

Hummus. Ak ste o tejto pochúťke ešte nepočuli alebo ju nevyskúšali, je najvyšší čas. Pasta z cícera je nielen vynikajúca na chuť, ale aj plná bielkovín a vlákniny. Skvelá je v kombinácii s čerstvou zeleninou - s mrkvou, uhorkou alebo stopkovým zelerom.

Vajíčka. Natvrdo uvarené vajíčka sú nedoceniteľnou desiatou, keď máte na niečo chuť a rýchlo. Môžete si ich predvariť, v chladničke vám vydržia týždeň. Proteíny a nálož vitamínov vás zasýtia na dlhú dobu a to veľmi zdravým spôsobom.

Voda. Už ste počuli, že hlad je prezlečený smäd? Každé telo sa cíti oveľa lepšie hydratované, takže predtým, než si na benzínke kúpime čokoládu, by sme sa mohli skúsiť napiť obyčajnej vody. Možno to nie je tak uspokojivé, ale rozhodne najzdravšie.

Publikováno



ČLÁNKY MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Registraci provedete ZDE
© 2004-2018 CZECH NEWS CENTER a.s. | Reklama | Podmienky serveru | Cenník členstva | Návod na inzerciu | Desatoro | Osobné údaje | Kontakt