. .. .. .. .. .. .. .
. .

Preč s jarnou únavou alebo 7 tipov, ako detoxikovať unavené telo Tipy a triky

S príchodom jari by sme mali pociťovať príliv novej energie. V prírode sa všetko prebúdza s novým elánom k životu, my ale naopak cítime len „jarnú únavu“. Ako je to možné? A čo proti tomu robiť? Odpoveďou je chytrá detoxikácia organizmu.

Cez chladné zimné mesiace sa v našich telách nazhromaždilo veľa škodlivých látok. V zime samozrejme trávime oveľa menej času vonku a vzduch v uzavretých priestoroch je priamo ideálny na kumuláciu vírusov, baktérií a toxických látok. Cez zimu sa tiež málo hýbeme, takže toľko nevyplavuje škodliviny potom a máme spomalený metabolizmus. Poďme si dopriať jarné upratovanie nielen v našich domovoch, ale aj v našich telách. A to pekne krok za krokom.

Detoxikácia nie je hladovanie.

Mnoho ľudí si myslí, že ideálny spôsob, ako telo zbaviť škodlivín, je mu nejakú dobu žiadne nové nedopriať, takže si naordinujú napríklad aj niekoľkodňovú hladovku. Takže pozor - taká hladovka je pre telo veľký šok a ak si ju naordinujete, spôsobíte si tak maximálne intenzívnejšie ukladanie tukových zásob (telo si bude kryť chrbát, keby náhodou zase niekedy prišlo neočakávané hladovanie).

Čisté črevá, čistý jazyk, čistá myseľ.

Zažívanie je potrebné naštartovať hneď ráno, zrýchľovanie metabolizmu je kľúčom ako na čistenie organizmu, tak k obmedzeniu pôsobenia škodlivých látok na telo.

  • Pite teplú vodu s citrónom ako úplne prvú vec, čo ráno urobíte. Nechajte si v pohári cez noc odstáť aspoň pol litra vody, prilejte do nej šťavu z polovice citróna alebo limety a hneď po prebudení ju vypite. Teplá voda pomáha čistiť črevá, ktoré sú zanesené kvôli nedostatku vlákniny v potrave.

  • V pitnom režime pokračujte. Nič vás neprečistí tak ako poriadny preplach vodou. Voda vám odplaví škodliviny, prečistí obličky a močové ústrojenstvo, hydratuje telo a prispieva tak k zlepšeniu tlaku i funkcii srdca. Vypite denne toľko čistej vody, koľko je polovica váhy vášho tela x 0.1 l. Ak teda vážite 65 kilogramov, polovica je 32,5 x 0.1 = 3.25 litra vody. Zdá sa to veľa, ale keď budete mať vždy po ruke fľašu s vodou a budete priebežne upíjať, pôjde to.

  • Zaraďte do jedálnička čo najviac vitamínov a vlákniny. Alebo ovocie a zelenina sú základom detoxikácie. Rovnako tak dodávanie nenasýtených mastných kyselín v podobe rôznych semienok, orechov a rýb. Naopak obmedzte ostatné mäso aj mliečne výrobky, pri detoxikácii stačí trikrát týždenne.

Ktoré potraviny sú pri detoxikácii vhodné? A ktoré naopak nie?

ÁNO: Ovocie, zelenina, orechy, ryby, voda, bylinkové čaje, bio oleje.

NIE: Cukor (v spracovanej forme), alkohol, kofeín, mliečne výrobky, sója, vajíčka, arašidy, umelé sladidlá.

  • Obmedzte kávu. Kofeín pôsobí diureticky, takže zabraňuje žiaducu hydratáciu, ktorú sa snažíme dosiahnuť dodržiavaním pitného režimu. Skúste kávu nahradiť napríklad silným zeleným čajom.

  • Čistite si jazyk. Ešte predtým, než si vyčistíte zuby, vezmite si špeciálnu stierku na jazyk a dôkladne si ho vyčistite. Zbavíte sa tak povlaku, v ktorom sú prítomné látky, ktoré môžu nepriaznivo ovplyvňovať spôsob trávenia potravy.

  • Vypotiť, vykúpať. Ako je známe, pot odplavuje z tela škodlivé látky, navyše cvičenie nám okrem nesporných pozitívnych vplyvov na naše telo vyplavuje endorfíny, takže prispieva k dobrej nálade. Dlhé horúce kúpele zase čistia kožu, ideálne, keď do vody primiešate lyžicu jedlej sódy - tá pomáha alkalizovať vodu a neutralizovať tak kyslé toxíny. Relaxujte aspoň 20 minút. V horúcej vode nechajte odpočinúť svaly i hlavu.

  • Zhlboka dýchať a chodiť zavčasu spať. Skúste jednoduché dýchacie cvičenie 4 - 7 - 8. Štyri sekundy dlhý nádych, na sedem sekúnd dych zadržať a vydychovať osem. Opakujte toto cvičenie štyrikrát ráno a štyrikrát večer. Upokojíte sa, zrelaxujete a postupne zvyšujete kapacitu pľúc.

Počas detoxikácie je primerane dlhý spánok veľmi dôležitý. Telo sa cez noc regeneruje, takže by sme mu na to mali dopriať dostatok času. Sami viete, ako dlho potrebujete, aby ste boli vyspaní doružova. Priemernému dospelému človeku by malo stačiť 6 - 8 hodín spánku, ale počúvajte svoje telo, ono vám samo povie, kedy je mu dobre. A nezabudnite jesť naposledy aspoň 3 hodiny pred spaním, inak bude telo cez noc tráviť a spracovávať živiny. Akonáhle telo cez noc zaťažíte trávením, budete sa prebúdzať nevyspaní a telo nebude mať priestor pre dostatočnú regeneráciu.

Riadená detoxikácia je vlastne nekompromisné dodržiavanie zdravého životného štýlu. Všetci vieme, že nejaký ten hriech si neodpustí nikto z nás, ale čím viac zvykov a rituálov z detoxikačnej kúry zaradíme do svojho bežného života, tým budú prínosy pre naše zdravie dlhodobejšie.

Skúste si naplánovať detoxikačný režim aspoň na 7 dní. Uvidíte, aké zázraky toto generálne upratovanie vášho tela prinesie. Už ste nejakú detoxikačnú kúru skúšali? Aké máte skúsenosti? A poradili by ste niečo ostatným? Rozprávajte!

Publikované



ČLÁNKY MOHOU KOMENTOVAT POUZE PŘIHLÁŠENÍ UŽIVATELÉ
Registraci provedete ZDE
Reklama | Podmienky serveru | Cenník členstva | Návod na inzerciu | Desatoro | Osobné údaje | Kontakt

© 2004-2022 CZECH NEWS CENTER a.s.