. .. .. .. .. .. .. .
. .

Obliekanie a chudnutie? Alebo čo všetko môže zhadzovanie kíl ovplyvniť Tipy a triky

Ak je naším cieľom nejaké to kilo zhodiť a nechceme vyložene drieť a hladovať (čo by sme ani nemali), mali by sme venovať pozornosť detailom, malým veciam, kvôli ktorým síce možno vyložene nepriberáme, ale rozhodne bránia chudnutiu. Vedeli ste, aký vplyv bude mať napríklad to, aké topánky si obujete?

O chudnutí sme toho nielen my už napísali veľa. Napríklad v článku Návod na chudnutie pre leňochov sme sa zamerali napríklad na to, že by sme si mali nakladať jedlá na menšie taniere, čistiť si po každom jedle zuby alebo že pokojne môžeme piť kávu a jesť sladké (s drobnou úpravou). O tom, že napríklad rúž, malá kabelka alebo platenie v hotovosti nás môže tiež pekne udržať na uzde, sme zasa písali tu (a tých trikov je tam oveľa viac).

Chudnutie a oblečenie

Ak pracujete niekde, kde je vyžadovaný striktný firemný business dress code, bude to asi trošku oriešok, ale aj tak sa to dá zvládnuť. Asi budeme všetci súhlasiť s tým, že keď chceme chudnúť, musíme sa hýbať. Je celkom jedno ako, kde a ako veľa, ale hýbať sa je nevyhnutné. Ísť pešo na obed, ak to ide, dať si v obedovej pauze malú prechádzku, nejazdiť výťahom, ale chodiť po schodoch, dôjsť trebárs poslednú zastávku MHD pešo, a tak ďalej, a tak ďalej. Ak sami seba zaškrtíme v príliš úzkych šatách, nohaviciach alebo saku, ak si vezmeme nepohodlné topánky alebo moc vysoký podpätok, je oveľa pravdepodobnejšie, že sa budeme pohybu jednoducho vyhýbať. Síce budeme vyzerať pekne, ale len posediačky. A rozhodne nás nebude nič motivovať k tomu, aby sme sa zdvihli a trebárs si len zašli pre kávu.

Rovnako tak, ak na sebe máme niečo nepohodlné, bude nám pripadať oveľa viac, že sa na nás ľudia z nejakého dôvodu pozerajú (nie je to pravda, ale my si to budeme myslieť). Budeme sa v oblečení cítiť menej isto, a preto je možné, že sa jednoducho vyhneme akémukoľvek verejnému vystavovaniu sa - a teda pravdepodobne aj chôdzi a pohybu.

Nestresujte sa hneď ráno

Ak sa ráno zobudíte a prvé, čo ešte za tmy urobíte je, že skontrolujete emaily, pracovné záležitosti, vysrknete prvú kávu a bežíte, rozhodne nerobíte nič moc dobré pre svoje zdravie. A pre chudnutie už vôbec nie. Ráno treba predovšetkým naštartovať metabolizmus (čo síce stresom a kávou zvládneme tiež, ale oboje vedie k väčšiemu ukladaniu tukov).

Potrebujeme svetlo, aby si naše telo uvedomilo, že je deň. Potrebujeme chvíľu pokoja, aby sme sa naladili na to, čo budeme cez deň robiť. Potrebujeme tie správne živiny a ideálne pohár vlažnej až teplej vody, ktorá spláchne z tráviaceho ústrojenstva všetky zvyšky, ktoré tam môžu priľnúť.

A čo je úplne ideálne? Nemusíme hneď cvičiť, na to, aby sme poriadne rozprúdili krv, sa stačí len poriadne pretiahnuť. O tom, aké má prosté pretiahnutie ráno benefity, ako ho správne robiť a čo robiť, sa dočítate v našom článku tu. Pretože prínos samotného preťahovania si zaslúži, aby sme mu venovali špeciálnu pozornosť.

...a už ste niekedy počuli o dominových jedlách?

Sú to jedlá, s ktorými keď začnete, tak už nebudete môcť prestať. Stačí si predstaviť napríklad zemiačiky. Pre niekoho to môžu byť oriešky, cukríky, čokoláda, zmrzlina... jedno vám ale garantujeme, dominové jedlá nie sú nikdy dobre. Priamo im a tomu, akú úlohu môže hrať v pestrom stravovaní stereotyp, sme tiež už písali. Stereotyp a pestrá strava sa vôbec nevylučujú, naopak nám odpadne stres z nakupovania, rozpočtu a rozhodovania, čo že si vlastne máme nakúpiť a uvariť. Celý článok o tomto fenoméne (nepopulárnych tipoch pre chudnutie) nájdete tu.

Publikováno



ČLÁNKY MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Registraci provedete ZDE
Reklama | Podmienky serveru | Cenník členstva | Návod na inzerciu | Desatoro | Osobné údaje | Kontakt

© 2004-2021 CZECH NEWS CENTER a.s.