. .. .. .. .. .. .. .
. .

Pripravte telo na sviatky Tipy a triky

Áno, cez sviatky proste počítame s tým, že priberieme. Je to predsa len raz do roka, tak prečo si nedopriať. Čo keby sme to ale tento rok skúsili inak? Často si myslíme, že si cez Vianoce a ďalšie sviatky môžeme povoliť opraty, pretože si to zaslúžime. Je to niečo ako dovolenka. Ale už vieme, že keď je všetko s mierou, tak sa nemusíme ničoho báť. Takže ako si dopriavať, ale nepreháňať to? A môžeme pri tom byť zároveň spokojní s tým, ako nám sviatky ubiehajú?

Povieme si to rovno. Najväčším nebezpečenstvom je sladké, vyprážané, tučné a alkohol. Všetkého toho je totiž u väčšiny z nás počas sviatkov priehrštím. Lenže ďalší trik je v tom, že nejde len o tých pár dní, ale o celú fázu príprav. Pretože, keď sa na prípravách podieľame, moc dobre vieme, že nákupy, ochutnávanie, pečenie a varenie je oveľa intenzívnejšie ako kedykoľvek inokedy v roku - a prináša so sebou mnoho zvodov.

  • Rutina, čo najdlhšie to ide. V jedle, v cvičení, v aktivitách. Čím dlhšie sa nám podarí udržať svoju celoročnú rutinu, tým lepšie.
  • Pozor na alkohol. Ten obsahuje neuveriteľné množstvo energie, ktorú tak nejako k ničomu moc nepotrebujeme, hovoríme tomu prázdne kalórie. A o sviatkoch je veľa lákadiel v podobe domácich likérov, koktailov a podobne, ktoré k už tak zbytočnému cukru v alkohole pridávajú ešte ďalšie. Nemusíte sa ale nejakého toho drinku vzdávať úplne, len vymeňte tie kalorické za prijateľnejšie. Biely vínny strik, sekt, šampanské, červené víno, to by šlo.
  • Hladovka je zlý nápad. Máte takú stratégiu, že keď sa poriadne vyhladnete, tak si potom môžete dopriať, koľko len budete chcieť? Musíme vás sklamať, tak to bohužiaľ nefunguje. Telo dostaneme hladovaním do veľkého stresu, takže nás povedie neomylne k tomu najnezdravšiemu - tučnému, sladkému a/alebo smaženému, presolenému a tak ďalej. Proste k tomu, kde získa čo najrýchlejšie čo najviac. My toho zjeme oveľa väčšie množstvo, než by sme zjedli normálne, čo bude veľký nápor na naše zažívanie. Ale nielen to, rozhodíme si metabolizmus, nevyužijeme potenciálne dobré živiny z jedla a ešte k tomu všetkému nám celkom jednoznačne bude zle. Ak sa budeme udržovať primerane sýti a budeme mať pokryté živiny, nebudeme mať toľko nezvládnuteľných chutí. A to sa pri takom množstve pokušenia hodí.
  • Orechy a ovocie. Zdravé varianty, po ktorých môžeme siahnuť, keď je zle. Keď máme chuť na sladké, dáme si ovocie, keď na vyprážané, dáme si orechy. Samozrejme to neznie tak atraktívne, ale bude to fungovať.
  • Oklamte svoj hlad a chute. Existuje veľa trikov, ktoré vám samé o sebe zabránia v prejedaní. K tomu sme vám už napísali články Ako chudnúť a veľmi sa nenadrieť alebo Najjednoduchšie triky pre jednoduché chudnutie. A ak máte pocit, že tieto triky nefungujú, tu nájdete článok, prečo to tak môže byť (napríklad sa držíme cudzích nápadov a štandardov, alebo že keď raz „zlyháme“, vykašľať sa na všetko).

A na záver... voda, voda, voda. Udržujte sa čo najviac hydratovaní, dbajte na prísun vlákniny, aby ste boli čo najviac sýti a aby ste netrpeli žiadnymi tráviacimi ťažkosťami. A ak sa im chcete vyhnúť, prečítajte si tento článok. Dozviete sa, že pre trávenie je najdôležitejšia vláknina, voda a sacharidy, ale tiež, čomu sa oblúkom vyhnúť.

Publikované



ČLÁNKY MOHOU KOMENTOVAT POUZE PŘIHLÁŠENÍ UŽIVATELÉ
Registraci provedete ZDE
Reklama | Podmienky serveru | Cenník členstva | Návod na inzerciu | Desatoro | Osobné údaje | Kontakt

© 2004-2022 CZECH NEWS CENTER a.s.