Zobraziť přihlasovací formulár

Čo vyzliekali Francúzske METRES a obliekali kráľovský mušketieri

Čo vyzliekali Francúzske METRES a obliekali kráľovský mušketieri

BAROKO - doba vlády Ľudovíta XIV., Ale tiez obdobím najväčšej slávy kráľovských mušketierov s Klobúk ozdobenými perím na hlavách, ležérne zahalených v PLASTOCHEM as kordom za pásov. Pokial by niektore dnešná žena zatúžila zapáčiť sa takémuto "Mušketieri" 17. storočia, nemala by to jednoduché. Musela by sa znovu obliecť do niekoľkých spodničiek, zovrieť svoje telo v šnurovačky a zdobiť sa, zdobiť sa a zdobiť sa. Barok je totiž dobou, kedy ženy ani muži v neozdobenom oblecenie s náležite honosnými doplnkami a líčením nevyšli zo svojej spalné.

BAROKO - "veľká perla nepravidelných tvarovo"

Baroko bolo chápané až do prvej polovice 19. storočia Ako čosi prehnaného a prehnaného. No iste, kde inde v minulosti najdete viac ozdôb na jednom odeve než v baroku.  Pojem "Francúzska móda"  Hoci sa nám v dnešnej dobe zdá, že vojny prinášajú v oblasti módy úpadok, nie je to tak úplne pravda. V 20. storočí svetovej vojny skutocne vniesli do odievania praktickosť a strohosť, ale v období tridsaťročnej vojny sa Ľudia chcel zdobiť omnoho viac než do tej doby. Ich oblecenie s stávajú umeleckými dielu zdobenými drahými kameňmi , vzácnymi krajkami a Predovšetkým neskutočným množstvom stužiek od najlepších Francúzskych výrobcovho.  Áno, práve Francúzsko sa v Tajty dobe stáva centrom módy. vznikaj prvé manufaktúry a zakladá sa sláva francúzskej módy.  pašovaním  V roku 1621 kardinál Richelieu zakazuje prevahu do krajiny zlaté a strieborné čapíky. Francúzsko tak dbá o ochranu domáceho textilného priemyslu. čapíky jsou Napriek tomu tak žiadané, že mnohé ženy a HLA muži sa neodchýli k pašeráctvu. Napriek tomu, že za tento priestupok jsou vyhlásenom vysoké tresty, kupuje pašované látky čím Ďalej viac šľachticov. Z pašovaním sa tak stáva koníček. Madam Pompadour bola napríklad pyšná, že ho letné sídlo je celé vybavené z pašovaných materiálovej.
Rannej baroko

Ženský odev sa stále Riad konzervatívnosť. Až v 20. rokoch prichádza uvoľnením siluety a skrátenie prstencový. Živôtik sa v podstate zmení na pás s predĺžený špičkou, ale korzet So šnurovačky je stále nerozdielnou Súčasti odevu. Nenosím ho LAN tehotné ženy.  Konečne lymfatických škrobené okružím , nahradzuje sa golierom s krajkou. Vo Francúzsko je tento Golier od krku zdvihnutý a doplnený hlbokým výstrihom. miestų krinolín si niektore ženy obliekajú spodničky. Tie bývali Zvyčajne tri. Mali dokonca ai svoje pomenovania - skromná, šibalka a tajná. LAN v Španielsko Dosahujte ženy extrémny počet Dvanásť. krinolína však neprestávajú hoci Súčasti slávnostných udalostí. vrchnej sukňa má voľné záhyby a je predĺžená do vlečky.  Španielsko  V Španielsko sa oblecenie začína uvoľňovať omnoho neskor. Prísny katolícka krajina dlho zakazuje zložitá okružím a odhaliť dekolt. Vlečka na sukni sa síce predlužuje , ale materiály jsou stále Ťažké.  Ani krinolína Nesmieme žení pod sukňa chybe. Získava ale nový tvar. V polovici 17.storočia sa splošťuje a rozširuje. Často je taká široká, že sa ženy nevojdú do dverí. Vďaka tvaru krinolíny sa upravuje a HLA nábytok . Vo Francúzsko sa tento typ krinolíny stáva módnym až v dobe rokoka.

Mužský odev 
Základom pánskeho šatníka je kabátec a košeľa So širokými rukávmi zakončená preložený ozdobnou manžetou. Muži Rovňák Ako ich polovičky odkladajú okružím.  Krajkový Golier je u nich ale stále jednotlivé časti. Pripevňuje sa okolo krku pomocou stužky - velmi dôležitej časti odevu pre ďalší vývoj mužského šatníka. Z Tajty praktickej drobnosti sa neskor stáva naberaná ozdoba a predznamenáva tak buduce vývoj kravaty.  Vďaka zrušením vypchávok v nohaviciach sa ich dĺžka predlžuje, jsou tiez Maksim a na kolenách lahko nariasené. V oblasti rozkroku sa šnurujú a rázporok sa stáva Menej výrazná Súčasti. pančuchy jsou vacsinou skryté pod vysokými vojenskými čižma s ohrnutou manžetou.
Doplnky 
Dokonalému Gavalier tej doby by ale v Tajty zostava garderóby Veľmi chybalo klobúk ozdobený perím a plášť prehodený vacsinou cez jedno rameno (o ktorom som sa už zmienila) a samozrejme kord. Miesto pre tento odznak správneho muža zaisťovala šerpa, do ktorej sa zbraň vkladal.

Líčením a úprava hlavy 
Účes nebol v Tajty case nijako efektne. Ženy nosili kratšom skaderené vlasy. Najčastejšie úpravou hlavy bola ofina, na spánkoch vlasy nechávali volnej a v tyle ich zvažoval do uzla, ktory sa zdobil ihlicami Alebo SIETKA. 
Takmer nenahraditeľný bodka na módnom vzhlad muža ranného baroka bolí fúzy, niekedy doplnením briadkou. 
Módna farba vlasov je čierna, tú Predovšetkým ženy dosahovali olovenými hrebeňová. oblubena je biela pleť a škrabošky, Vďaka ktorým sa ich majiteľ stával tajomným a nedostupným. Pre vtedajších nositeľov Mali podobné módnych funkciám Ako dnes pre nás slnečné okuliare.

Vrcholné baroko

72 rokov Klub Alebo doba vlády Ľudovíta XIV., Tak by sme mohli vymedziť vrcholné baroko. Toto obdobím bolo svojim Moda členité. V rokoch 1644 - 1660 vládne Ako regentka matka Ľudovíta XIV. Anna Rakúska. Možné kvoli vdovskému odevu panovníckej nie je v oblasti odievania prvá časť vlády "Kráľa Slnko" taká Búrlivé. V roku 1661 ale na tron nastupuje Ľudovít. stredom jeho pozornosti jsou až do roku 1670 Predovšetkým vladárske povinnosti. Napriek tomu sa móda uberie novým smerom. Ľudovít sám do odievania zasahuje až v rokoch 1670 - 1715 . Potom nastupuje na tron jeho následník. Pomyselné žezlo módy tu tiez preberiem nová panovníckej - rokoko.

Regencia Anny Rakúskej (1644 - 1660)  Ženský odev sa príliš nemení. Jednou z vacsi zmien je rozovretie vrchnej sukne. Dievčatá a ženy tak ukazujte spodničky. Pomocou stúh, a mašlí sa vrchná sukňa podkasávať a zdobíme. Občas tak moze vidiet podšívku v kontrastnej farbe . Stále je módna vlečka a zdobený tesný živôtik do špičky. Rukáv sa skracuje k lakťom a zakončuje sa manžetou z krajok. V móde jsou pastelové farby.  Mužská silueta v tomto období získava tak trochu bizarné charakter. Kabátec sa skracuje až k pásu a košeľa sa naopak viec Rías a naberajú sa ai rukávy. Tvar nohavíc sa nemení, ale dĺžka sa predlžuje. Na Dolnom okraji nohavíc sa umiestňujú akes ozdobné podväzky, na ktore sa nešetríme krajkami. Objavujú sa nízke topánky na opätkoch vysoké LAN po členky. Pančocha sa tak stávajú Viditeľné Súčasti, ale zatial Bývajme lán v Bielej farbe.
Vláda Ľudovíta XIV. (1661 - 1715)

Ženský odev 
Nastáva doba, kedy muži klesajú na kolená pred ženskou krásou. Čo tak odrazu? Odhaľuje sa totiž jedna z najkrajších častí ženského tela, bez toho aby sme sa bavili o vulgarite. Sú to ramená. Výstrihu sa rozširuje a rukávy znovu skracujú, ked sú teraz nastavované manžetami. Vlečka sa stáva samostatnou časť, často je dokonca taká dlhá, že ju musí pridržiavať Paza. Od roku 1690 začína byť módne nosiť pod sukňou vankúš. Vzniká tak predchodcu tzv. "Zadočku". Ten je ale módnym až v 19 . storočí.

Módne líčením a účesom 
V móde bola "Kláštorná pleť" - bledosť, ktora sa občas zdôrazňovala červeň na lícach. Ai účesy sú zložitejšie Rovňák Ako strihy SIATECH. Najviac obľúbeným účesom Tajty doby sa stal "Fontang".  Vraj Vznikol, ked sa konaj z kráľovských mileniek pri love uvoľnil prameň vlasov. Aby si ho upevnila, použila čipkovaný podväzok.  Podobné účesy, ktore sa dopĺňali čepca a čipkovanými šatôčky, bolí Veľmi oblubene okolo roku 1670. Čepiec sa tak pomaly ale iste stáva dôležitým doplnkom ženského odevu.  Mužský oblecenie  Kabátec získava NOVÚ formu - justaucorps. Má teraz dlhé rukávy So širokými manžetami, je vypasovaný a predĺžený po kolená s vystuženými šosmi. Nenosil sa cez neho plášť, zato pod neho si páni obliekajú novou časť svojho šatníka - vestu. Tá je Rovňák dlhá a HLA zdobená Ako justaucorps laň bez prstencový. Novinkou je aj kravata už vo forme "žabó" Alebo skoro nariasenej šatky.  Úplne lymfatických široké nohavice. Moderné sú teraz poctivice - úzke nohavice tesne pod kolená. Nie su ale príliš zdobené, pretoze ich pod dlho vestou a justaucorpsem nie je vidiet. O to viac sú podstatné pančuchy. Nosím sa vo farbe obleku Alebo o tón svetlejšími či tmavšími. Novým prvkom na pánskom oblecenie sú Vrecká, na ktore Vznikol priestorov: Vďaka predĺženiu kabátikoch.  Obuv  Vysoké vojenské čižmy sú teraz nemoderné. Nosím sa členkové topánky na podpätku ozdobené mašľou, na zvláštne príležitosti sponou s drahými kameňmi.
"Ľudovítová vynálezy"

V období vlády Ľudovíta XIV. Sa hojne rozšírili nosením parochne. Zaslúžil sa o to vraj samotný kráľ. V mledosti mal husté vlasy, ale neskor ich začal nahradzovať práve parochňa.  Typy a HLA farby parochňa sa menil pomerne často. V 80. rokoch 17. storočia bola módna tmavším, okolo roku 1700 sa začínaj parocne púdrové a zosvetľovať. Je tiez moderný vysoký účes s dlhý vlasmi.  Pre bohatých sa parochne vyrábali z pravých vlasov. To si ale chudobnejšie vrstvy nemohli dovoliť. vznikaj tak parochne z konských Chvostov Alebo kozieho vlasu . sa smrti kráľa parochne tohto typu lymfatických.  Existujú špekuláciám, že HLA podpätky potiahnuté červenou kožou priniesol do módy Súčasný panovník a to vraj Preto, že nebol príliš Vysokej postavy.  Mužský domáci odev  Okázalá nádhera, v ktorej sa museli moderné Ľudia baroka neustále predvádzať, malička a HLA svoje zápory - vysoké podpätky, parochne a nepohodlné kabátikoch museli logicky muži v súkromí odkladať. Prvým domácim odevom sa stal okolo polovice 17. storočia župan. Ten býval v noci doplnený o nočnú čiapka a cez deň o papuče. pulover Alebo vesta doplňky sa v europe rozšírili s vplyvom Orientu. Domáci oblecenie ale nebol nijako obyčajný, veď niektore umelci sa v nom nechávali ai maľovať. Musel hoci Preto rovnko Ako bežný odev Veľmi ozdobný.  Hygiena  Nielen Vďaka parochniam ale ai kvoli sťahujúcim sa korzetom sa na hygiene príliš netrvalo . nepríjemný pach sa zaháňal VEJAR a vreckovky Skutočným riesenie sa ale zdali byť až prvé parfémy. svrbením hlavy pod parochňa vyriešili praktické škrabátka s ozdobnými motívmi.  "Haute couture"  obdobím 17. a 18. storočia je dobou, kedy prví známi Krajčír tvoríme šaty na konaj príležitosti. Do povedomím sa dostávajú ich mená napr.: Pamard, Sarrazin Alebo umelkyňu Mlle Motte, Meme Eloffe. Roku 1776 sa o nich hovorí Ako o obchodníkoch s módou. Krajčírky a Krajčír prestávajú hoci obyčajnými Remeselník. Tvoríme celkový vzhlad šlachtičnej spolu s účesom a ai doplnkami. Pomaly sa tak Rodia umenie haute couture.

Čo sa STAVIA? Čo sa nosí? 
Svoju moc získava cirkev. Pozornosť umelcov smeruje k cirkevným a náboženským námetom. Mimo portréty a kresťanskej výjavy sa asi nič ineho nezobrazuje.  Stavajú sa veľkolepé Kláštor a kostoly, ktore svojou mohutnosťou Poukazujte na Vplyv kresťanstva na obyvateľstvo a ai panovníkov. Možno Preto sa chcel Ľudovít XIV. tiez stať vyšším a obul si topánky na podpätku.  Jednou z tychto VEĽKOLEPÝCH budov je a HLA kostol sv. Mikuláša v Prahe na Malej Strane. S barokovou prestavbou na nom začal K. Diezenhofer až v rokoch 1704- 1711.  Ale až jeho syn Ako pokračovateľ vybudoval chrám s notoricky známou kupolou. Znovu tak moze vytušiť tvar krinolíny modernej v Tajty case v stavbe aktuálneho slohu.  Zelená hora  Vrcholom symboliky je architektúra, ktora vzniká tiez v období baroka, ale Tentoraz mimo naše hlavné mesto. Je Nou kostol sv. Jána Nepomuckého na Zelenej hore u Žďáru nad Sázavou. Bol postavený na podorys pätcípej hviezdy.  Ohrada okolo kostola má PAT kaplniek a 12 čipová. Na klenbami a HLA v oknách je štylizovaný jazyk, je totiž symbolom sv. Jána Nepomuckého, pretoze neprezradil Tajomstvá, kvoli ktorému Nakoniec zomrel.

Zdroj: http://www.moda.sk/magazin/co-vyzliekali-francuzske-metresy-a-obliekali-kralovski-musketieri

5.0
Publikované , prečtené 2438x

Články môžu komentovať iba prihlásení užívatelia

Komentáre k článku